MyINFINET - Connect.Contact.Conquer
Daftarlah sebagai ahli sekarang! Hubungi ahli MyINFINET yang terdekat dengan anda!

Atau PM kami di: https://www.facebook.com/MyInfinet
MyINFINET - Connect.Contact.Conquer

Portal Rasmi MyINFINET - Khas untuk ahli mendapatkan maklumat.
 
HomePortalRegisterLog in
Selamat Datang ke MyINFINET - Connect.Contact.Conquer!

Untuk yang ingin menyertai MyINFINET Sila hubungi >> KLIK SINI <<
Derma ke Aman Palestin: Taipkan PALESTIN 1/3/5/10 dan hantarkan ke 39111 :: Terima Kasih Atas Sumbangan Anda!
Network Dev: LEADER sila maklumkan NETWORK anda. TQ.

Share | 
 

 Evolusi sesebuah permainan...

Go down 
Go to page : 1, 2, 3  Next
AuthorMessage
faiefomar1992
INFINET V12 - Ferrari Enzo
INFINET V12 - Ferrari Enzo
avatar

Posts : 755
Join date : 2014-05-20
Age : 26
Location : Georgetown, Penang Island, Malaysia

PostSubject: Evolusi sesebuah permainan...   Fri May 30, 2014 1:32 pm

Ini agak menarik untuk di bincangkan dalam topik kali ini...

Cuba kita bayangkan, dalam masa tak sampai satu abad elektronik menguasai dunia manusia; sudah banyak evolusi berlaku dari semasa ke semasa dalam masa kedipan mata...

Dahulu, permainan berasaskan elektronik di anggap agak jadul dan kuno... Namun dari situlah segala-galanya bermula...

Hebat sifat manusia ini menjadi kunci kemodenan ketamadunan manusia itu sendiri - rasa ingin tahu yang kuat...

Seperti biasa, tanpa pencipta (Developer) takkan ada pemain (Gamer)... Sama dengan konsep keTuhanan secara harafiah (sama makna)...

Mari kita kongsi pandangan, pendapat; kritikan dan pengetahuan masing-masing...
Back to top Go down
dekitefraulene@gmail.com
INFINET V8
INFINET V8


Posts : 535
Join date : 2014-05-20
Age : 22
Location : Shah Alam, Selangor

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Fri May 30, 2014 1:39 pm

permainan tradional merupakan permulaan kita dalam permainan...
tanpanya, takkan kita dapat mengenali ataupun merasai apa itu permainan dan perasaan tatkala bermain...

dimulakan semasa kita masih kecil, bermain anak patung, bola2 kecil, interaksi bersama ibu bapa...
kemudian ke zaman kita kanak2 sewaktu kita mula bergaul dengan orang lain, sahabat dan etc, bermain sorok2, batu seremban dan banyak lagi...
kemudian kita diperkenalkan dengan permainan dalam telefon bimbit, setiap telefon bimbit pastinya ada game biarpun iany telefon lama...

di situlah barangkali permulaan kita...
dalam evolusi sebuah permainan...
^_^ <3
Back to top Go down
faiefomar1992
INFINET V12 - Ferrari Enzo
INFINET V12 - Ferrari Enzo
avatar

Posts : 755
Join date : 2014-05-20
Age : 26
Location : Georgetown, Penang Island, Malaysia

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Fri May 30, 2014 1:44 pm

sebab tu bila kita kenang balik masa kecik2 kita... ramai yang tak dapat lupa; betapa seronoknya masa tu... tapi sayang, budak2 zaman sekarang anggap yang tu semua kolot dan sebagai...

cuba kalau dorang kat tempat kita pada masa tu... mesti dorang takkan mau zaman sekarang ni...

kan ayang??? >w<
Back to top Go down
dekitefraulene@gmail.com
INFINET V8
INFINET V8


Posts : 535
Join date : 2014-05-20
Age : 22
Location : Shah Alam, Selangor

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Fri May 30, 2014 1:50 pm

betul tu, abang...
zaman sekarang nie kurang komunikasi gara2 pesatnya perkembangan teknologi...
budak kecik pun dah ada smartphone sendiri...
apatah lagi kita yang tak pernah memiliki smartphone langsung, kan bang???
Back to top Go down
faiefomar1992
INFINET V12 - Ferrari Enzo
INFINET V12 - Ferrari Enzo
avatar

Posts : 755
Join date : 2014-05-20
Age : 26
Location : Georgetown, Penang Island, Malaysia

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Fri May 30, 2014 1:54 pm

dan itu la harga sebuah kemodenan...

jurang perhubungan makin ketara...

tapi kita ni tak terkesan cam dorang... sebab kita tak macam dorang tu sangat...

bukan maniak tapi dah jadi gila... IYKWIM... XDDD
Back to top Go down
dekitefraulene@gmail.com
INFINET V8
INFINET V8


Posts : 535
Join date : 2014-05-20
Age : 22
Location : Shah Alam, Selangor

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Fri May 30, 2014 2:00 pm

betul tu... betul, betul, betul... >_<
Back to top Go down
faiefomar1992
INFINET V12 - Ferrari Enzo
INFINET V12 - Ferrari Enzo
avatar

Posts : 755
Join date : 2014-05-20
Age : 26
Location : Georgetown, Penang Island, Malaysia

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Fri May 30, 2014 2:03 pm

ekekekekek, Yang Mana Tau2... XDDD
Back to top Go down
kapten sharp
INFINET V6
INFINET V6
avatar

Posts : 482
Join date : 2014-05-20
Age : 37
Location : terengganu

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Fri May 30, 2014 4:20 pm

tu yg dikatakan kemodenan...
Back to top Go down
https://www.facebook.com
dekitefraulene@gmail.com
INFINET V8
INFINET V8


Posts : 535
Join date : 2014-05-20
Age : 22
Location : Shah Alam, Selangor

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Sat May 31, 2014 4:25 am

walaupun dalam arus kemodenan, ada juga permainan tradisional yang masih boleh kelihatan hinggaa hari ini...
dan kita patut bersyukur tentangnya... ^w^
Back to top Go down
faiefomar1992
INFINET V12 - Ferrari Enzo
INFINET V12 - Ferrari Enzo
avatar

Posts : 755
Join date : 2014-05-20
Age : 26
Location : Georgetown, Penang Island, Malaysia

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Sat May 31, 2014 8:18 am

alhamdulillah...

itu la yang akan menarik perhati orang...

dan abang tak leh lupa...

main guli batu bata... >////<

berderai kena hentuk dan baling satu sama lain... >w<
Back to top Go down
dekitefraulene@gmail.com
INFINET V8
INFINET V8


Posts : 535
Join date : 2014-05-20
Age : 22
Location : Shah Alam, Selangor

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Sat May 31, 2014 8:21 am

tak lupa juga main lompat getah a.k.a zeropoint, ketinting dan batu seremban jugak... XDDD
Back to top Go down
faiefomar1992
INFINET V12 - Ferrari Enzo
INFINET V12 - Ferrari Enzo
avatar

Posts : 755
Join date : 2014-05-20
Age : 26
Location : Georgetown, Penang Island, Malaysia

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Sat May 31, 2014 8:26 am

lepas tu, timbang tin... boling buah kelapa, lawan foto; tuju kasut/bola dan lain2 lagi... awwww~ <3 >///<
Back to top Go down
dekitefraulene@gmail.com
INFINET V8
INFINET V8


Posts : 535
Join date : 2014-05-20
Age : 22
Location : Shah Alam, Selangor

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Sat May 31, 2014 8:36 am

tembak getah guna pistol kayu...
mcm main CS la kononnya lololol XDDD
Back to top Go down
faiefomar1992
INFINET V12 - Ferrari Enzo
INFINET V12 - Ferrari Enzo
avatar

Posts : 755
Join date : 2014-05-20
Age : 26
Location : Georgetown, Penang Island, Malaysia

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Sat May 31, 2014 8:44 am

tapi kat tempat abang guna buah ceri muda ngan buah pokok rhu yang ada duri2 sikut tu...

pergh, kena sakit berbirat ayang.. >////<


Last edited by faiefomar1992 on Sat May 31, 2014 9:13 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
dekitefraulene@gmail.com
INFINET V8
INFINET V8


Posts : 535
Join date : 2014-05-20
Age : 22
Location : Shah Alam, Selangor

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Sat May 31, 2014 9:07 am

korang main ganas sbb laki... pompuan main lemah lembut jer... :v
Back to top Go down
faiefomar1992
INFINET V12 - Ferrari Enzo
INFINET V12 - Ferrari Enzo
avatar

Posts : 755
Join date : 2014-05-20
Age : 26
Location : Georgetown, Penang Island, Malaysia

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Sat May 31, 2014 9:13 am

ekekkekeke, takpa2... janji besyh masa tu~ <3 >////<
Back to top Go down
KaptenJack
INFINET 3-Series
INFINET 3-Series
avatar

Posts : 277
Join date : 2014-05-21
Age : 25
Location : KEMAMAN

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Sat May 31, 2014 5:21 pm

bdak2 skrng ni lahir je dah knl gadjet2 ni sume...
Back to top Go down
kapten sharp
INFINET V6
INFINET V6
avatar

Posts : 482
Join date : 2014-05-20
Age : 37
Location : terengganu

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Sat May 31, 2014 7:34 pm

generasi Y...
Back to top Go down
https://www.facebook.com
dekitefraulene@gmail.com
INFINET V8
INFINET V8


Posts : 535
Join date : 2014-05-20
Age : 22
Location : Shah Alam, Selangor

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Sat May 31, 2014 8:29 pm

anak menakan saya yang baru 2 tahun lebih tu pun mak dia belikan tablet pc...
pandai download app dari app store lak tu...

sedangkan saya yang takda smartphone nie cuma bergantung kepada tablet mak saya...
huhuhu...
Back to top Go down
kapten sharp
INFINET V6
INFINET V6
avatar

Posts : 482
Join date : 2014-05-20
Age : 37
Location : terengganu

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Sat May 31, 2014 9:40 pm

itu lah generasi Y
Back to top Go down
https://www.facebook.com
faiefomar1992
INFINET V12 - Ferrari Enzo
INFINET V12 - Ferrari Enzo
avatar

Posts : 755
Join date : 2014-05-20
Age : 26
Location : Georgetown, Penang Island, Malaysia

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Sun Jun 01, 2014 7:53 am

ala3... sama la kita ayang...

abang pun pake fon zaman batu... TT
Back to top Go down
dekitefraulene@gmail.com
INFINET V8
INFINET V8


Posts : 535
Join date : 2014-05-20
Age : 22
Location : Shah Alam, Selangor

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Sun Jun 01, 2014 7:59 am

takpa bang, phone zaman batu sangat efisien sebagai alat pertahan diri... >w<
Back to top Go down
faiefomar1992
INFINET V12 - Ferrari Enzo
INFINET V12 - Ferrari Enzo
avatar

Posts : 755
Join date : 2014-05-20
Age : 26
Location : Georgetown, Penang Island, Malaysia

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Sun Jun 01, 2014 8:06 am

tambah2 lagi kalau cokia yang 33 sekupang tu... wakakkakakkakak... pandai ayang~ gj gj!!! >w<
Back to top Go down
dekitefraulene@gmail.com
INFINET V8
INFINET V8


Posts : 535
Join date : 2014-05-20
Age : 22
Location : Shah Alam, Selangor

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Sun Jun 01, 2014 8:20 am

hidup NOKIA 3310!!! XDDD
Back to top Go down
faiefomar1992
INFINET V12 - Ferrari Enzo
INFINET V12 - Ferrari Enzo
avatar

Posts : 755
Join date : 2014-05-20
Age : 26
Location : Georgetown, Penang Island, Malaysia

PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   Sun Jun 01, 2014 8:28 am

legend antara legend... XDDD
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Evolusi sesebuah permainan...   

Back to top Go down
 
Evolusi sesebuah permainan...
Back to top 
Page 1 of 3Go to page : 1, 2, 3  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
MyINFINET - Connect.Contact.Conquer :: LOBBY :: IT Talk :: Game Talk-
Jump to: