MyINFINET - Connect.Contact.Conquer
Daftarlah sebagai ahli sekarang! Hubungi ahli MyINFINET yang terdekat dengan anda!

Atau PM kami di: https://www.facebook.com/MyInfinet
MyINFINET - Connect.Contact.Conquer

Portal Rasmi MyINFINET - Khas untuk ahli mendapatkan maklumat.
 
HomePortalRegisterLog in
Selamat Datang ke MyINFINET - Connect.Contact.Conquer!

Untuk yang ingin menyertai MyINFINET Sila hubungi >> KLIK SINI <<
Derma ke Aman Palestin: Taipkan PALESTIN 1/3/5/10 dan hantarkan ke 39111 :: Terima Kasih Atas Sumbangan Anda!
Network Dev: LEADER sila maklumkan NETWORK anda. TQ.

Share | 
 

 MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??

Go down 
AuthorMessage
Admin
INFINET 5-Series
INFINET 5-Series
avatar

Posts : 301
Join date : 2014-02-14
Age : 38
Location : JB

PostSubject: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Wed Jun 04, 2014 9:18 pm

MasyaAllah.. Tak tau nak kata camna.. Itulah.. rezeki orang... Rezeki kita nanti macam mana pulak lah ye? Simpang 44...


Hashimah bersama keluarganya menunjukkan paya yang menjadi sumber air selepas Sada gagal menghantar bekalan pada majlis perkahwinan anaknya.

KUALA NERANG - Sebuah keluarga di sini terpaksa menyediakan minuman kepada tetamunya dengan sirap air paya pada majlis perkahwinan anak mereka gara-gara Syarikat Air Darul Aman (Sada) gagal menghantar air pada majlis itu, Sabtu baru-baru ini.

Nik Hassan Nik Lah, 49, dan isterinya, Hashimah Ismail,47, berkata, mereka terpaksa menggunakan air paya berdekatan rumah selepas menunggu bekalan air dari Sada tidak sampai hingga menimbulkan kekecohan semasa majlis itu.

Kata Nik Hassan, dia terpaksa menggunakan air paya itu kerana sudah tiada sumber air yang boleh didapati di kawasan itu.

“Kami sungguh sedih kerana terpaksa menggunakan air itu untuk dijadikan minuman kepada tetamu. Pada hari itu, aktiviti gotong-royong menjadi kecoh kerana tiada bekalan air.

“Saya terpaksa menggunakan air paya itu kerana tanpa bekalan air sudah pasti majlis akan terjejas dan terpaksa menggunakan generator bagi mengepam air hingga sampai ke rumah. Bagaimanapun saya bersyukur, tiada keracunan makanan berlaku,” katanya.

Sementara itu, Hashimah berkata, pihak keluarganya sudah memaklumkan bekalan air itu kepada Sada Kuala Nerang seminggu sebelum majlis itu lagi.

Katanya, dia telah berjumpa dengan pegawai Sada yang membuat lawatan ke situ sebelum majlis dan mengarahkan dia membuat surat rasmi supaya memohon bekalan air bagi majlis perkahwinan anaknya itu.

“Bagaimanapun, kami sekeluarga kecewa kerana kelalaian Sada hingga menyebabkan kami terpaksa menggunakan air paya untuk dijamu kepada tetamu,” katanya.

Menurut Hashimah, dia mengaku tidak sepatutnya menyediakan air sirap dicampur air paya untuk hampir 2,500 tetamu pada majlis itu tetapi keadaan terdesak dan tiada pilihan lain lagi.

Sementara itu, Pegawai Perhubungan Sada, Rofedi Sulaiman ketika dihubungi berkata, pihaknya akan menyiasat terlebih dahulu bagaimana perkara itu boleh berlaku kerana sebelum itu pihaknya sudah pun menghantar air pada 29 Mei lalu.
Back to top Go down
http://myinfinet.forumotion.com
dekitefraulene@gmail.com
INFINET V8
INFINET V8


Posts : 535
Join date : 2014-05-20
Age : 22
Location : Shah Alam, Selangor

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Fri Jun 06, 2014 3:22 am

ish... teruknya... OAO"!!!
kenapa la dgn sada tu...
Back to top Go down
Admin
INFINET 5-Series
INFINET 5-Series
avatar

Posts : 301
Join date : 2014-02-14
Age : 38
Location : JB

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Fri Jun 06, 2014 4:14 am

susah nak cakap hal2 kenduri kawin ni.. kebiasaanya.. semua bergantung pada rezeki masing2.. kadang2 buatan org pun boleh jadi.. macam2 hal woo mau kawin.. mau mandi bunga dulu..
Back to top Go down
http://myinfinet.forumotion.com
KaptenJack
INFINET 3-Series
INFINET 3-Series
avatar

Posts : 277
Join date : 2014-05-21
Age : 25
Location : KEMAMAN

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Fri Jun 06, 2014 5:14 am

atuk nenek kita dlu biase je...huhuhu
Back to top Go down
faiefomar1992
INFINET V12 - Ferrari Enzo
INFINET V12 - Ferrari Enzo
avatar

Posts : 755
Join date : 2014-05-20
Age : 26
Location : Georgetown, Penang Island, Malaysia

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Fri Jun 06, 2014 3:15 pm

ya allah... sampai camni sekali... hurm...
Back to top Go down
KaptenJack
INFINET 3-Series
INFINET 3-Series
avatar

Posts : 277
Join date : 2014-05-21
Age : 25
Location : KEMAMAN

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Fri Jun 06, 2014 3:27 pm

dugaan tu...
Back to top Go down
faiefomar1992
INFINET V12 - Ferrari Enzo
INFINET V12 - Ferrari Enzo
avatar

Posts : 755
Join date : 2014-05-20
Age : 26
Location : Georgetown, Penang Island, Malaysia

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Fri Jun 06, 2014 4:48 pm

yeh bro, betul3~
Back to top Go down
kapten sharp
INFINET V6
INFINET V6
avatar

Posts : 482
Join date : 2014-05-20
Age : 37
Location : terengganu

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Fri Jun 06, 2014 8:02 pm

masyaallah...
Back to top Go down
https://www.facebook.com
hasliana
INFINET Degree
INFINET Degree


Posts : 81
Join date : 2014-05-24
Age : 24
Location : kemaman

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Sat Jun 07, 2014 6:37 am

Kesianye ...ap pn y kite prlukn lam khdpn kite ialah air ..moge kuaega mreka tabah
.
Back to top Go down
faiefomar1992
INFINET V12 - Ferrari Enzo
INFINET V12 - Ferrari Enzo
avatar

Posts : 755
Join date : 2014-05-20
Age : 26
Location : Georgetown, Penang Island, Malaysia

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Sat Jun 07, 2014 9:16 am

yeh, ana... ^w^
Back to top Go down
dekitefraulene@gmail.com
INFINET V8
INFINET V8


Posts : 535
Join date : 2014-05-20
Age : 22
Location : Shah Alam, Selangor

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Sun Jun 08, 2014 9:58 am

palis2... .--.
(minta dijauhkan...) - sabahan
Back to top Go down
Admin
INFINET 5-Series
INFINET 5-Series
avatar

Posts : 301
Join date : 2014-02-14
Age : 38
Location : JB

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Sun Jun 15, 2014 12:15 pm

KaptenJack wrote:
atuk nenek kita dlu biase je...huhuhu

nenek sy dulu anak dare lagi..  lol!
Back to top Go down
http://myinfinet.forumotion.com
faiefomar1992
INFINET V12 - Ferrari Enzo
INFINET V12 - Ferrari Enzo
avatar

Posts : 755
Join date : 2014-05-20
Age : 26
Location : Georgetown, Penang Island, Malaysia

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Sun Jun 15, 2014 2:25 pm

XDDDDD
Back to top Go down
shima
INFINET Sr
INFINET Sr


Posts : 27
Join date : 2014-06-09
Age : 26
Location : terengganu

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Sun Jun 15, 2014 3:03 pm

dugaan diorang..
Back to top Go down
faiefomar1992
INFINET V12 - Ferrari Enzo
INFINET V12 - Ferrari Enzo
avatar

Posts : 755
Join date : 2014-05-20
Age : 26
Location : Georgetown, Penang Island, Malaysia

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Sun Jun 15, 2014 3:55 pm

yeh...
Back to top Go down
KaptenJack
INFINET 3-Series
INFINET 3-Series
avatar

Posts : 277
Join date : 2014-05-21
Age : 25
Location : KEMAMAN

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Sun Jun 15, 2014 4:45 pm

ade hikmAh tu...kita ambik dri sudut yg positif...
Back to top Go down
dekitefraulene@gmail.com
INFINET V8
INFINET V8


Posts : 535
Join date : 2014-05-20
Age : 22
Location : Shah Alam, Selangor

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Sun Jun 15, 2014 5:17 pm

emm, baiklah, sekurang2nya pihak yang berpatutan menjadi lebih peka terhadap keadaan sekeliling...
bukan hanya untuk kepentingan diri sahaja...
Back to top Go down
KaptenJack
INFINET 3-Series
INFINET 3-Series
avatar

Posts : 277
Join date : 2014-05-21
Age : 25
Location : KEMAMAN

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Sun Jun 15, 2014 5:26 pm

betul tu...
Back to top Go down
faiefomar1992
INFINET V12 - Ferrari Enzo
INFINET V12 - Ferrari Enzo
avatar

Posts : 755
Join date : 2014-05-20
Age : 26
Location : Georgetown, Penang Island, Malaysia

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Mon Jun 16, 2014 11:13 am

Owh, Malaysiaku...
Back to top Go down
KaptenJack
INFINET 3-Series
INFINET 3-Series
avatar

Posts : 277
Join date : 2014-05-21
Age : 25
Location : KEMAMAN

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Tue Jun 17, 2014 6:58 am

hihihi...
Back to top Go down
dekitefraulene@gmail.com
INFINET V8
INFINET V8


Posts : 535
Join date : 2014-05-20
Age : 22
Location : Shah Alam, Selangor

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Tue Jun 17, 2014 7:55 am

aik, bang... mcm pernah dgr je... >w<
Back to top Go down
faiefomar1992
INFINET V12 - Ferrari Enzo
INFINET V12 - Ferrari Enzo
avatar

Posts : 755
Join date : 2014-05-20
Age : 26
Location : Georgetown, Penang Island, Malaysia

PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   Tue Jun 17, 2014 9:00 am

>w<
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??   

Back to top Go down
 
MasyaAllah.. Air Paya Untuk Kenduri??
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Ikan-ikan yang cocok untuk Aquascape
» JUAL AQUARIUM SET UNTUK BREEDING IKAN DISCUS
» Cara Packing Ikan Arwana untuk kirim ke Luar Kota
» Jual Spirulina untuk Pakan atau Bibit
» DIY C02 untuk aquascape

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
MyINFINET - Connect.Contact.Conquer :: LOBBY :: Bual Apa Sahaja :: Berita Semasa-
Jump to: