MyINFINET - Connect.Contact.Conquer
Daftarlah sebagai ahli sekarang! Hubungi ahli MyINFINET yang terdekat dengan anda!

Atau PM kami di: https://www.facebook.com/MyInfinet
MyINFINET - Connect.Contact.Conquer

Portal Rasmi MyINFINET - Khas untuk ahli mendapatkan maklumat.
 
HomePortalRegisterLog in
Selamat Datang ke MyINFINET - Connect.Contact.Conquer!

Untuk yang ingin menyertai MyINFINET Sila hubungi >> KLIK SINI <<
Derma ke Aman Palestin: Taipkan PALESTIN 1/3/5/10 dan hantarkan ke 39111 :: Terima Kasih Atas Sumbangan Anda!
Network Dev: LEADER sila maklumkan NETWORK anda. TQ.

Share | 
 

 Duit-Duit! Generasi muda bakal menyewa sampai mati??

Go down 
AuthorMessage
Admin
INFINET 5-Series
INFINET 5-Series
avatar

Posts : 301
Join date : 2014-02-14
Age : 38
Location : JB

PostSubject: Duit-Duit! Generasi muda bakal menyewa sampai mati??   Wed Jun 04, 2014 9:20 pm


ORANG ramai melihat model pangsapuri pada satu pameran hartanah di Kuala Lumpur baru-baru ini.

KUALA LUMPUR – Generasi muda masa kini bakal berhadapan kesukaran untuk memiliki rumah sendiri dan mereka mungkin terpaksa menyewa sehingga ke akhir hayat gara-gara harga rumah di negara ini semakin meningkat.

Penganalisis ekonomi, Prof. Dr. Amir Baharuddin berkata, sepanjang tahun lalu harga rumah di Malaysia dilaporkan telah naik kira-kira 30 peratus berbanding tahun sebelumnya dan ia naik lagi pada suku pertama tahun ini.

“Kenaikan suku pertama tahun ini tidak begitu drastik seperti tahun lalu tetapi hakikatnya kenaikan harga masih berlaku. Nampak gayanya, sampai mati golongan muda terutama yang berpendapatan rendah dan sederhana tidak mampu memiliki rumah sendiri.

“Setiap rakyat Malaysia memerlukan gaji atau pendapatan sekurang-kurangnya RM5,000 sebulan untuk melayakkan mereka membuat pinjaman membeli rumah yang kini berharga lebih RM350,000 seunit dan kita kena faham mereka perlu juga menanggung perbelanjaan lain seperti kereta dan makan minum,” katanya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

Artikel Penuh: http://www.kosmo.com.my/kosmo/co ... 2.htm#ixzz33f3hfd2v
Hakcipta terpelihara

p/s: Aduhai dunia2...
Back to top Go down
http://myinfinet.forumotion.com
faiefomar1992
INFINET V12 - Ferrari Enzo
INFINET V12 - Ferrari Enzo
avatar

Posts : 755
Join date : 2014-05-20
Age : 26
Location : Georgetown, Penang Island, Malaysia

PostSubject: Re: Duit-Duit! Generasi muda bakal menyewa sampai mati??   Thu Jun 05, 2014 8:08 am

aku baru buat topik pasai ni... adeh...

takpa2... aku paham... ^_^
Back to top Go down
dekitefraulene@gmail.com
INFINET V8
INFINET V8


Posts : 535
Join date : 2014-05-20
Age : 22
Location : Shah Alam, Selangor

PostSubject: Re: Duit-Duit! Generasi muda bakal menyewa sampai mati??   Fri Jun 06, 2014 3:24 am

nie la orang kita, kroni2 yang suka menjatuhkan golongan marhaen...
Back to top Go down
faiefomar1992
INFINET V12 - Ferrari Enzo
INFINET V12 - Ferrari Enzo
avatar

Posts : 755
Join date : 2014-05-20
Age : 26
Location : Georgetown, Penang Island, Malaysia

PostSubject: Re: Duit-Duit! Generasi muda bakal menyewa sampai mati??   Fri Jun 06, 2014 3:14 pm

+kuasa kapitalis memerintah... herm...
Back to top Go down
dekitefraulene@gmail.com
INFINET V8
INFINET V8


Posts : 535
Join date : 2014-05-20
Age : 22
Location : Shah Alam, Selangor

PostSubject: Re: Duit-Duit! Generasi muda bakal menyewa sampai mati??   Sun Jun 08, 2014 10:00 am

skrg nak cari umah yang mampu milik memang susah, org yg terlebih kelayakan pulak dapat senang2...
Back to top Go down
hasliana
INFINET Degree
INFINET Degree


Posts : 81
Join date : 2014-05-24
Age : 24
Location : kemaman

PostSubject: Re: Duit-Duit! Generasi muda bakal menyewa sampai mati??   Sun Jun 08, 2014 11:43 am

kesian pd psgan y bkahwin ..dieorg msti nk rumah kn ...skg dieorg bt rumas kos tinggi ..y rumah sewa skg pn dh rm400 lbih sbulan ..klau staon rm4800 ..klau btaon2 dduk mnyewa ??
Back to top Go down
dekitefraulene@gmail.com
INFINET V8
INFINET V8


Posts : 535
Join date : 2014-05-20
Age : 22
Location : Shah Alam, Selangor

PostSubject: Re: Duit-Duit! Generasi muda bakal menyewa sampai mati??   Sun Jun 08, 2014 1:01 pm

alamak, aku pun kena pikir pasal masa depan gak esp mana nak cari rumah murah bila dah berumah tangga...
that would be horrible to see harga rumah makin lama makin meningkat...
dan terpaksa menyewa sampai mati bukanlah keinginanku...
Back to top Go down
Admin
INFINET 5-Series
INFINET 5-Series
avatar

Posts : 301
Join date : 2014-02-14
Age : 38
Location : JB

PostSubject: Re: Duit-Duit! Generasi muda bakal menyewa sampai mati??   Sun Jun 15, 2014 12:13 pm

PPRT - Program Perumahan Rakyat Tempatan

biasenye sewa dalam range RM150-RM300

kes ni, dia jenis SEWA-BELI.. SO, nk beli tak mampu.. Boleh juga Sewa-Beli, Kontrak 20 Tahun tak silap. Orang bujang / baru kahwin / OKU / Orang tua elok dok rumah camni sebab kos rendah. Tapi masalahnya, dia jenis apartment 5 tingkat.

Kalau 5 tingkat ni, kira naik-turun tangga la.. Xde lif. Kalau pindah-randah, alamatnya patah pinggang dan tulang rusuk.. Lagi2 kalau pikul peti ais..  lol! 

Dah nak wat camne, itu lah untuk org yg kurg berkemampuan dapat.. Tapi yang bagusnye.. Selama Sewa-Beli tu, MAINTENANCE FREE, contoh cam saluran tersumbat, Elektrik Problem (luar rumah) dan 1 lagi.. BIL AIR FREE! Sebab dia centralize.. Tapi tak ta la kat tempat lain. Kat Johor ni, BIL AIR TERMURAH di MALAYSIA!

Ade sape2 lagi yg dok kat PPRT?
Back to top Go down
http://myinfinet.forumotion.com
dekitefraulene@gmail.com
INFINET V8
INFINET V8


Posts : 535
Join date : 2014-05-20
Age : 22
Location : Shah Alam, Selangor

PostSubject: Re: Duit-Duit! Generasi muda bakal menyewa sampai mati??   Sun Jun 15, 2014 5:22 pm

PPRT pun selalu kena kebas ngan org yg terlebih kelayakan... lalu mereka menyewanya kepada org lain utk dapat untung...
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: Duit-Duit! Generasi muda bakal menyewa sampai mati??   

Back to top Go down
 
Duit-Duit! Generasi muda bakal menyewa sampai mati??
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Bingung guppy kok mati-mati terus?
» Sekilas tentang ikan guppy
» Aneka cichlid
» Kamus Aquascape (kata yang sering digunakan)

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
MyINFINET - Connect.Contact.Conquer :: LOBBY :: Bual Apa Sahaja :: Berita Semasa-
Jump to: